Anmeldelse af mit favorit værktøj – Ahrefs

Jeg har igennem et længere stykke tid gjort brug af det fabelagtige værktøj, Ahrefs. Hvis man i det daglige beskæftiger sig med online markedsføring, herunder SEO og linkbuilding, så er der ingen tvivl om, at man kan få stor glæde af at anvende dette fænomenale værktøj.

Når jeg gør brug af dette værktøj, så gør jeg det i bund og grund fordi, at jeg gerne vil søge inspiration til, hvordan jeg fremadrettet skal udvikle mine egne projekter og give dem en bedre rangering i Google. Hvis man logger sig ind i Ahrefs, så vil man på forsiden, så snart man er logget ind, få vist en box. I denne box kan du indtaste navn på et website – dette kunne meget passende være dit eget.

Her kan du se den boks, som du vil få vist, når du er logget ind på siden. Her kan du blot indtaste det website, som du gerne vil have informationer om.

input

Når du har skrevet URL’en på det website, som du gerne vil se flere informationer omkring, så vil du få vist en række forskellige ting. Du kan blandt andet gå ind og finde ud af hvilke backlinks, der er til det pågældende URL. Ligeledes kan du i Ahrefs også hente en SEO-rapport, hvor du vil få vist en rapportering over udviklingen på en specifikt side over en bestemt tidshorisont.

Du har altså mulighed for at kunne finde informationer omkring links til et hvilket som helst URL, hvilket du i meget høj grad kan få stor glæde af, når du skal lave linkbuilding til dit eget website.

Hvis vi ganske kort skal opridse nogle af de fordele, der er ved at anvende Ahrefs:

  • Man kan hele tiden holde øje med udviklingen i antal af backlinks på sine egne sites
    overblik
  • Såfremt du har mistet et link til din side, vil du kunne se dette i Ahrefs, hvilket vil give dig muligheden for at få dette link tilbage.
  • Du kan søge inspiration fra andre websites og se hvilke steder, et website får links fra, hvilket kan være en rigtig god inspirationskilde for dig, når du skal lave linkbuilding enten til en af dine eget sites, eller for en af dem du laver SEO for.

Hvis du godt kunne tænke dig at få Ahrefs, så er der flere forskellige muligheder at vælge imellem. Man kan nemlig få adgang til værketøjet på 3 forskellige måder, og du kan vælge, om du godt kunne tænke dig at en få professional, elite eller enterprise-løsning.

priser

Når du beslutter dig for hvilken af de 3 løsninger, der vil være den rette for dig, så skal du tage stilling til, hvilket behov du har, så du får den pakke, der matcher de behov du har, så du ikke køber en løsning, som er for dyr.

Afslutningsvis vil jeg gerne komme med min største anbefaling til dette fremragende værktøj. De penge man betaler for at hav Ahrefs, synes jeg helt bestemt er givet godt ud. Det er virkelig vigtigt, at man kan holde øje med hvilke links, man får, og så er det også i særlig grad vigtigt, at man kan se, hvis man mister et link fra en side, så man forhåbentlig igen kan få sit link fra den pågældende side, da dette kan være enormt værdifuldt. Hop her over, og kom i gang med det samme.

Hvis du er vild med SEO tools, så kan du også altid tjekke Jonathans komplette liste over tools ud her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet, så står du forrest i køen når jeg finder de lækre tips og tricks eller gode tilbud frem.

Skriv en kommentar