Trustpilot forbedre salget markant!

Jeg har igennem længere tid testet forskellige placeringer af trustpilot anmeldelser på vores side, og har endeligt fundet en position der både øger konverteringsraten og samtidigt også skaber en større ordre værdi. Altså plus plus. Det er jo dejligt i en tid hvor der er blevet solgt en masse julegaver og smukke nytårskjoler
Jeg har testet en position under produkterne, men her tror jeg simpelthen ikke kunderne har fået øje på anmeldelserne fordi alt fokus er på produktet, og det er jo egentlig også som det skal være.

Dernæst har jeg testet med følgende variation:

Den variation har givet et markant mersalg, jeg har selvfølgelig testet det i op imod en version uden anmeldelser for at have kontrol over hvad der sælger bedst.

Her er resultatet fra Analytics:

Det der egentlig nok er lidt sjovt ved testen er at det ikke fremgår at anmeldelserne kommer fra trustpilot, og derfor kan man vel ikke desideret sige at testen øger salget pga. trustpilot, men pga af anmeldelserne i sig selv.

Glædelig jul til jer alle sammen!

Nyt til dette indlæg:
Hvis du overvejer at bruge Trustpilot i forbindelse med din netbutik, så bør du tage den her atikel med i dine overvejelser:
Tæt på troværdigheden ved anmeldelserne

6 tanker om “Trustpilot forbedre salget markant!”

  1. Meget fedt resultat, du har fået ud af det. Jeg tror, at det er anmeldelserne (og ikke Trustpilot som sådan), der har gjort forskellen.

    Anmeldelser og brugerinvolvering er nok det nye sort.

    1. @Rostenstand: Det tror jeg bestemt du har ret i, jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt interne anmeldelser vil blive tolket som falske. Jeg har efter testen her lavet nogen IRL brugertest på det, og selvom det ikke fremgår på siden så forbinder folk stjernerne på siden med trustpilot.

    1. Det lyder spændende, du må der gerne dele resultater med os andre. Selvfølgelig også opstilingen af det så vi kan se hvad du har du gjort 🙂

Skriv et svar