3 tendenser i 2019

Det kan være svært at finde ud af hvor og hvordan man skal markedsføre sig fra år til år, for at få mest muligt ud af dit markedsføringsbudget. Samtidig er det også forskelligt fra år til år, hvor der er fleste brugere i din målgruppe. Ofte hopper de unge først med på trenden og derefter kommer de voksne. Også er der alle de nye systemer, som også skal integreres og hvordan får man mest muligt ud af disse og hvilket program passer egentlig til ens behov.

Sociale medier

Et af de store problemer for Facebook har været at, følge kundens rejse frem mod et køb. For man kan godt følge det link der fører til købet, men det har hidtil været svært at følge customer journey. Dvs. følge kundens rejse fra interesse til køb, og hvilke sider, annoncer, og landing pages der har kørt til et salg. Dette er en tendens der spås at blive større i 2019 hvor det vil blive lettere at følge kundens touch points. Derudover har Marc Zuckerberg selv været ud og udtale, at han tror på ’historier’ som det nye store. Dette giver virksomhederne mulighed for at give et nu og her billede af virksomheden, samt vise kunderne med rundt bag om virksomheden. Og disse stories passer perfekt til mobilskærmen, og er mere brugervenligt en de nuværende feeds. Og lige præcis det øgede fokus på markedsføring der er tilpasset mobiltelefoner, betyder også at mange brancher har haft travlt også www.telerepair.dk kan mærke hvor vigtige folks telefoner er blevet for dem. Man vil gå langt for at redde ens telefon, og alt det data man har på den fremfor blot at købe en ny.

It-løsninger

I takt med at vores verdens er blevet mere digital, vil vores løsninger i virksomhedssammenhæng også blive det. Og ligesom vores sociale medier hjælper os med at kommunikere med vores omgangskreds og familie, kan de rette IT-løsninger hjælpe din virksomhed med at kommunikere med dens omgangskreds. Dette kunne jo f.eks. være rart hvis din økonomi, lagerstyring, andre dele af din virksomhed snakkede godt sammen. Eller at ens markedsføring kunne snakke godt sammen ligesom evolution360.dk, har lykkedes med at få den til. og med de rette løsninger vil du kunne spare mange ressourcer, og dermed lægge din energi i at udvikle på din virksomhed på andre områder. Og de mange it-løsninger betyder også at du altid, har mulighed for at få tilgang til din data. Det kan være nyttigt når man er på ferie, arbejder hjemme, eller ikke lige sidder på kontorets computere.

Bæredygtighed og CSR

Det er næppe gået nogens næse forbi at efterspørgslen på bæredygtige produkter er steget, i takt med at folk er blevet mere informeret omkring hvor vigtigt det er at vi tænker på miljøet og konsekvenserne ved ikke at gøre det. Og flere studier viser at der på nuværende tidspunkt ligger flere hundrede milliarder, i uudnyttet potentiale i mere bæredygtige forretningsmodeller. Dette skylder både at der er kommet nye lovgivninger, der skal skubbe til en mere cirkulær økonomi og bæredygtighed. Også at folk som aldrig før tænker mere bæredygtigt, dette gælder alle aldre og befolkningsgrupper. Og på nuværende tidspunkt har mange virksomheder en tendens til at, se bæredygtig og socialt ansvar som en byrde for virksomheden og dens økonomi. Men i 2019 skal man satse på at se det som en investering og en katalysator til vækst og innovation. Og man kan lige så godt komme med på vognen, for det øgede fokus og informationsniveau omkring bæredygtighed betyder også at det er noget der er kommet for at blive.

Skriv et svar