Den perfekte miniferie i Danmark!

Min veninde og jeg har for nyligt været på den perfekte mini getaway – vi trængte til at komme lidt væk fra hverdagens trummerum, og få lidt luftforandring. Vi havde længe talt om, hvor vi skulle tage hen og hvad der var af muligheder. Vi startede med at kigge på forskellige spaophold, men de blev hurtigt meget, meget dyre og det var egentlig også noget, som vi havde prøvet før.

Men så faldt vi over Sonnerupgaard Gods og opdagede hurtigt, at her var mulighederne mange. Vi så blandt andet muligheden for hotelophold, arrangementer og en masse sjove aktiviteter – herunder fandt vi blandt andet også Go Glamping, hvilket vi fandt super interessant. For det første var det ikke vildt dyrt, så det passede perfekt til vores budget og derudover havde ingen af os prøvet det før, så hvorfor ikke prøve noget helt nyt.

Vi skyndte os at booke. Go Glamping er mere eller mindre en campingtur men i lidt mere luksus udgave. Teltene, hvor vi havde booket et af dem, ligger i skønne omgivelser omringet af fantastisk natur. Prisen inkluderede overnatning i telt, og morgenmad dagen efter. Til teltet hørte der bænke, borde og egen bålplads med, så vi havde mulighed for at tilberede mad over bål. Der fulgte køkkenudstyr med, så vi nemt kunne tilberede maden over bål, samt brænde og service hertil. Derudover var der eget campingtoilet. Inde i teltet havde vi en lækker dobbeltseng med bløde dyner og hovedpuder – som var lækkert redt ved vores ankomst.

På dagen checkede vi ind kl. 15, vi pakkede kort vores ting ud og så os omkring i de skønne omgivelser og det fine telt. Herefter havde vi booket tid til ATV Safari, som tilbydes gennem Outdoor Action. Det bød på halvanden times ATV kørsel i Sonnerupgaard Gods skønne omgivelser. Det var skide sjovt at prøve og vi grinede fra start til slut.

Herefter gik vi en lang tur i de dejlige omgivelser, og nød den smukke natur. Om aftenen lavede vi en lækker glamping middag over bålet, og fulgte op med klassisk snobrød til dessert og skumfiduser over bål – det var så hyggeligt at sidde i mørket og nyde skæret fra bålets flammer og den knitrende lyd. Trætte og fyldt op med indtryk gik vi til køjs i teltet og fik en skøn nats søvn, efterfulgt af dejlig morgenmad dagen derpå. Vi checkede ud kl. 10, friske og fyldt med ny energi af alt den friske luft og tog tilbage til hverdagen.