Har du overvejet alternative medier til annoncer?

Hvis du sidder med annoncer og marketing i en virksomhed, og så kan det godt være, at du til tider har brug for lidt inspiration. Markedet ændrer sig nemlig hele tiden, og hvis man blinker, så kan man gå glip af en helt ny platform, der dukker op. Alternativer til de traditionelle annoncer kan derfor være en mulighed, hvis der skal ske noget nyt.

 

Synlighed er vejen frem

Enhver som arbejder med marketing ved, at synlighed er vejen frem for en virksomhed. Man kommer ikke særlig langt, hvis kunderne ikke er klar over, at man eksisterer. Derfor er det vigtigt, at man er synlig og hele tiden minder ens kunder og potentielle kunder om, at man er på markedet.

Det kan dog være besværligt, da kunderne bliver bombarderet med annoncer fra forskellige virksomheder på det store platforme og sociale medier. Man vinder dog intet, hvis man ikke er villig til at tage kampen op og gå helhjertet ind i det, selv på det helt store platforme.

 

Snapchat kan fange en bred gruppe

Hvis man vil forsøge at gå lidt væk fra de helt store platforme og søge ud til de lidt mere alternative, så er Snapchat en rigtig god mulighed. Snapchat har rigtig mange forskellige aldersgrupper som dagligt sender og modtager snaps, og dertil har de en meget stor mængde af brugere. 

Man har derfor mulighed for at fange en bred målgruppe, hvis man vælger placere en annonce på Snapchat. Snapchat har nemlig en masse forskellige muligheder, som man som virksomhed kan udnytte, når man gør det.

 

Spil på flere heste

Forsigtighed er ikke altid vejen frem. Det er i nogle tilfælde fint at forsøge sig forsigtigt frem, men når det handler om synlighed, så kan det altså være en god idé at spille på flere heste, altså bruge flere medier til at bringe dit budskab.

Det er almen viden, at forskellige aldersgrupper bruger forskellige medier, men med Snapchat kan man, som sagt, faktisk være heldig at gå på tværs af flere af dem. Det kan derfor være en rigtig god idé at medtænke det i en større plan om annoncering og synlighed af virksomheden. Så får du nemlig dit budskab ud til langt flere end du måske ville have gjort ved kun at bruge de større og efterhånden mere traditionelle sociale medier.

Skriv et svar