Markedsføring af lokal restaurant

Som restaurantsejer er det vigtigt at markedsføre ens restaurant for henholdsvis at få tiltrukket nye kunder, men ikke mindst også for at beholde de nuværende. Der skal være noget der får kunderne til at få øjnene op for netop din restaurant, og som gør den mere attraktiv og speciel fremfor de andre i lokalområdet. 

 

Der findes eksempelvis mange restauranter med japansk ramen i København, men de er alle forskellige på hver dages måde, og noget gør den ene mere unik og bedre, end nogle af de andre. Gennem marketing har du mulighed for at vise dine kunder, hvad det er der så specielt ved præcis din restaurant. 

 

Nedenfor får du et indblik i, hvordan du på bedste vis markedsfører din restaurant og viser den for dens bedste side til kunderne. 

 

Online marketing

En god markedsføring kræver at man gør sig synlig, så kunderne lægger mærke til en og får øjnene op for netop dig. Dette gøres bedst på sociale medier, da de fleste bruger en masse tid netop her, hver dag. 

 

Sørg derfor for at få oprettet din restaurant på nogle sociale medier, hvor du nemt kan nå ud til din målgruppe. Sørg for at holde profilerne aktive og komme med nye relevante opslag med jævne mellemrum. 

 

Derudover er det også essentielt at du har styr på din Google My Business profil, hvor gæster kan holde øje med åbningstider, kontaktinformationer mm. Dette er nemlig noget af det første gæsterne tjekker, hvis de overvejer at spise et specifikt sted. 

 

Udnyt SEO

 

Hvis du har en hjemmeside, så kan du med fordel gøre brug af det såkaldte SEO, der fungerer som søgemaskineoptimering, hvor du har mulighed for at tilpasse din hjemmeside efter en række specifikke søgeord, som har relevans for netop din restaurant.

 

Du kan altså nemt nå ud til netop din målgruppe, og skaffe nye gæster ved hjælp af SEO, i og med det har en stor betydning for din placering på Google. Dette tiltag er altså en god måde at give flere kendskab til din restaurant, så du kan ramme en bredere målgruppe af gæster. 

 

Brug Facebook annoncer

 

Som et af de stærkeste sociale medier på markedet, har Facebook gode forudsætninger for at give god og bred markedsføring til din restaurant. Du kan nemlig både tiltrække nye kunder i dit lokalområde, og reklamere for nye tilbud til nuværende kunder. 

 

Gennem branding på Facebook har du mulighed for at skabe et stort socialt netværk, som har kendskab til dig og din restaurant. Det kræver blot at du gider at afsætte tid til at lave nogle gode og brugbare annoncer, samt at sætte dig ind i Facebook-pixel. 

 

Gennem Facebook pixel har du nemlig mulighed for at gemme relevant information og data på Facebook-brugeren, der klikker ind på din hjemmeside, gennem en Facebook annonce. Senere kan du udnytte denne data til egen fordel, gennem remarketing og altså nå ud til tidligere besøgende gennem annoncer. 

Skriv et svar