Hold dig opdateret på Pinterest annoncering

Pinterest er en social medieplatform, der giver brugerne mulighed for at dele billeder og videoer. Det er en populær platform for boligindretning, mode, og DIY og kan bruges til markedsføringsformål af virksomheder af alle størrelser. Der er flere grunde til, at det er en god idé for virksomheder at annoncere på Pinterest. For det første har Pinterest en høj grad af engagement. Brugerne søger aktivt efter nye idéer og produkter, når de er på platformen. Det gør dem mere tilbøjelige til at se og klikke på annoncer. Dertil, bliver platformen ofte benyttet i det tidlige stadie af kunderejsen, hvilket betyder, at man kan påvirke forbrugernes beslutningsprocess i de tidlige stadier. På trods af at platformen bliver benyttet i de tidlige stadier af kunderejsen, så går 26% af brugernes tid på platformen faktisk med shopping, hvilket er højere end på nogen anden platform.

For det andet giver Pinterest virksomhederne mulighed for at målrette deres annoncer meget specifikt. Virksomheder kan f.eks. målrette annoncer til brugere, der bor i et bestemt område, eller som har udtrykt interesse for bestemte emner. Dette sikrer, at virksomhederne når ud til de mest relevante forbrugere med deres annoncer.

Her er 5 gode grunde til, at du bør benytte Pinterest som platform i din markedsføring på sociale medier:

  1. Nå et stort publikum: Der er over 70 millioner aktive månedlige brugere på Pinterest, hvilket gør det til en attraktiv platform til at nå ud til et stort publikum. Ifølge en nylig undersøgelse er Pinterest den næstmest populære sociale medieplatform til at drive trafik til websteder efter Facebook.
  2. Indgå i dialog med brugerne: I modsætning til andre sociale medieplatforme, såsom Twitter og Facebook, er Pinterest meget visuel. Det gør det til en værdifuld platform for virksomheder til at engagere sig med brugerne og promovere deres produkter eller tjenester på en kreativ måde.
  3. De generiske søgninger: Noget som andre platforme ikke har på samme vis er de generiske søgninger man ser på Pinterest. Hele 97% af søgningerne på Pinterest er generiske, og derfor ikke brand specifikke.. Dette betyder også at der er en meget åben adfærd, som giver rig mulighed for at introducere dit brand.

 

  1. Lavere priser: i forhold til andre annoncerings platforme er Pinterest stadig relativt billig at annoncere på. Vi ser generelt markant lavere CPM priser i konverteringskampagner sammenlignet med platforme som b.la. Facebook og Linkedin.  
  2. Pinterest er en underdog: Det kan nemt siges at pinterest er en til tider undervurderet platform i forhold til de fleste andre annoncerings platforme. Dette betyder at du kan komme på platformen før dine konkurrenter og på den måde have en konkurrencemæssig fordel ved at eksponere dit brand og dine produkter til Pinterests brugere.   

Hvorfor vælge Pinterest?

Pinterest er en fantastisk platform til markedsføring, fordi den giver virksomheder mulighed for at nå ud til et stort publikum, engagere sig med brugerne og skabe trafik til deres websted. Derudover er Pinterest meget visuel, hvilket gør det til en værdifuld platform til at promovere produkter eller tjenester på en kreativ måde. Dertil, gør Pinterest det muligt med dens generiske søgninger at benytte sig af den åbne søgeadfærd og introducere dit brand til Pinterests brugere. 

De lave CPM priser gør det muligt at starte din annoncering med et relativt lavt budget, samtidig med at du kan være et skridt foran dine konkurrenter ved at udnytte platformens position som underdogs. 

Lyder ovenstående tiltalende, så er annoncering på Pinterest en god mulighed for dig.

Skriv et svar