Verdious Wardrobe er blevet til DressMe

Den 22 / 3 – 12 havde vi planlagt et navneskift af Verdious Wardrobe til DressMe, og som sagt som gjort.

Hvorfor skifte navn?
Planerne for at blive størrer og mere kendte er tilstede, derfor fandt vi det nødvendigt at skifte til et brand / navn som kunder og brugere for det første kan stave til, men også udtale. I vores tid som Verdious Wardrobe er der ikke en der har kunnet stave til det uden hjælp (helt klart vores egen fejl).

Det er egentlig noget som vi meget længe har gået med tanker om, men som har være for uoverskueligt opgave at gå igang med.

Sådan kom det i gang
For et par måneder siden tog jeg så kontakt til Thomas Rosenstand fra Concept Interest, hvor de er hamrende dygtige til søgemaskineoptimering. Thomas er forfatteren af SEO-LEX, hvis gratis ligth udgave var grunden til at jeg i tidernes morgen kom igang med søgemaskineoptimering.

Uden at det her skal blive en reklame artikel for Thomas så havde jeg stillet som et krav herhjemme, at han skulle stå viderestillingen af domænet ellers mente jeg at vi var på alt for gyngende grund, ikke fordi jeg ikke kunne viderestille, men jeg ville være helt sikker på at det blev gjort rigtigt og der lå min tillid hos Thomas, som iøvrigt har været yderst behjælpelige undervejs med det utal af spørgsmål jeg eller er kommet med til skiftet.

Næste skridt
Det nye domæne var faktisk ikke ledigt, men blev brugt til et redirect til noget andet, hvorfor jeg vi mente at det var realistisk at tage kontakt til ejeren. Han var meget imødekommende, og vi lavede en fair handel for begge parter. Domænet var på plads og det hele synes at være et skridt nærmere.

Klargøring af koden
Det var nok her min største frygt lå på lur, men jeg må sige at prestashop er yderst fleksibelt og nemt at gå til. Vi har i samme vending skaffet os af med den noget irriterende /shop/ mappe som vi var startet ud med tilbage i 2009.

Det væreste i koden har faktisk været at rette interne links fordi de næsten alle sammen har været med en fuldsti. Jeg har jo selvfølgelig lavet den lille ændre der sikre html i kategoribeskrivelserne, og havde derfor en masse kategorier og faktisk også produkt beskrivelser med links der pegede på det gamle domæne. Der var dog ikke nogen stor farer i det, da det jo viderestillede korrekt. På sigt skal det dog rettes, så jeg skrev et lille php script der rettede direkte i databasen, det ville simpelthen være for tungt at rette fra backoffice delen.

Status
Her 4 dage senere er status at ranking hos google er begyndt at opdatere så det er DressMe der bliver vist, indtil videre er alle placering indtakte efter flytningen.

Var det så bare det?
Nej ikke helt, nu har jeg en hel masse webmastere jeg skal have skrevet til rundt omkring, vi skal jo helst gerne have opdateret de links der peger til os, selvom brugerne sendes videre så er der mest værdi i at de peger direkte på os. Og så er der en hel masse brand opbygning til det nye navn, vi havde snakket om at gennemfører en størrer design ændring samtidigt, men valgte at det var vigtigt kunderne kunne genkende hjemmesiden når navnet nu var lavet om.
Adwords sikre vores gamle brand
Vi beholder selvfølgelig det gamle domænenavn, men vi har også opsat adwords til at sikre gamle brandsøgninger, til den lille opgave har vi igen brugt Troels Kjems, som vi tidligere har brugt til adwords opgaver.

Eksterne underretninger
En af de ting som jeg havde regnet med ville gå rimelig glat har faktisk givet mig lidt gråhår, nu vil jeg ikke hænge nogen ud, men det var bestemt ikke alle dem vi har underrettet om navn- og domæneskifte der har formået at svare tilbage på vores henvendelse, og her er det altså størrer danske virsomheder der har svartider på op til 7-8 hverdage, den var helt sikkert ikke gået overfor vores kunder, hvilket vil selvfølgelig heller ikke på nogen måder vil byde dem!

Skriv et svar